Strona główna >>
Smarowanie, oleje i smary
Smarowanie, oleje i smary
Smary warsztatowe stałe o różnym przeznaczeniu, oleje luzem i w spraju. Duża grupa narzędzi warsztatowych przeznaczona do pracy z smarami stałymi i olejami, czyli do przechowywania, zlewania olejów, przetaczania i dozowania smarów.
- Końcówki kalamitki do smarownicWysokiej klasy kalamitki przeznazone do pracy z końcówkami trzy i czteroszczękowymi. Proste i kątowe zakończone gwintami drobnozwojnymi.więcej >>>
- OlejarkiNajbardziej znane z i często spotykane w warsztatach zbiorniczni z pompką służące do podawania oleju.więcej >>>
- Pompy do olejuPompy korbowe i tłoczkowe służące do szybkiego przetaczania olejów z beczki. więcej >>>
- Pompy do oleju - elektrycznePompy do oleju ręczne albo elektryczne swoje zastosowanie znajdują w opróżnianiu beczek, w rolnictwie, w warsztatach samochodowych.więcej >>>
- Karnistry lejkiPojemniki do przechowywania olejów, paliw ciekłych, popularnie zwane karnistrami. Lejki metalowe i tworzywowe proste i kątowe o różnej wielkości.więcej >>>
- Smarownice i osprzętTawotnice ręczne służą do podawania smarów stałych pod ciśnieniem na elementy trące, łożyska. Smary podawane przez zawory zwrotne potocznie nazywane kalamitkami.więcej >>>
- Płyny i przewodyRóżnego rodaju narzedzia służące do przetaczania płynów stosowanych w technice samochodowej i warsztatowej. więcej >>>
- Miski pojemniki do płynówMiski i pojemniki do zlewania i przechowywania płynów stosowanych w technice samochodowej, maszynowej i warsztatowej.więcej >>>
- Pompa odsysająca do olejuPompki do odsysania oleju, z przegubów, przekładni i innych miejsc gdzie utrudnione jest grawitacyjne usuwanie zużytego oleju.więcej >>>
- Oleje do narzędzi pneumatycznychSpecjalistyczne oleje stosowane w sprężarkach i kompresorach. Do smarowania pomp powietrznych i narzedzi pneumatycznych.więcej >>>
- Smary techniczneRóżnego rodzaju smary stałe stosowane w celu minimalizowania efektu tarcia, zużywania się elementów maszyn, zmniejszenia wydzielania się temperatury i zapobiegania korozji.
Smary stosuje się wszędzie tam gdzie potrzeba zmniejszyć tarcie pomiędzy elementami ścierającymi się. Smar naniesiony na nawierzchnie stanowi film, warstwę poślizgową, pomniejsza ona zużycie elementów, zmniejsza wydzielanie się temperatury i jednocześnie odbiera ją, zapobiega korozji elementów trących np. w środowisku wodnym.Smary w odróżnieniu od olejów mają zagęszczacz, który normuje fazę płynną i nie pozwala jej wyciekać np., z przegubów, łożysk, taśm zębatych. Dobór trafnego zagęszczacza ma znaczenie, ponieważ smary pracują w różnych warunkach: temperatura, prędkość, siła docisku elementów trących.więcej >>>
Opis smarów