Widok szczegółowy

Próbnik ciśnienia sprężania 0-21 bar - 3540

Próbnik ciśnienia sprężania 0-21 bar - 3540

[C.3540]Condor
224,51 zł[łącznie 23% Vat]
ilość:

opis techniczny

Przeznaczony do pomiaru stopnia sprężania w cylindrach podczas napędzaniu silnika za pomocą rozrusznika. Przeznaczony do silników wysokoprężnych z wtryskiem bezpośrednim i pośrednim. Miernik ciśnienia z podwójną podziałką bar i PSI wyposażony w zawór kontrolny do celów kontrolnych.

Skład zestawu:

- giętki wąż 300 mm
- podłączenia 14 mm (do samochodów osobowych) i 18 mm (do samochodów ciężarowych)
- przejrzysty wyświetlacz
- manometr o śrenicy 50 mm

nadciśnienie 0-20 bar
prosta obsługa
Waga: 380g

Instrukcja obsługi:

WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:

- Należy używać odpowiedniej odzieży ochronnej
- Przechowywać z daleka od dzieci oraz nigdy nie używać przyrządu w ich obecności.
- Nie wolno modyfikować bądź też modernizować przyrządu lub jego wyposażenia.
- Przyrząd może być używany jedynie przez wykwalifikowanych pracowników.

CZYNNOŚCI WSTʘPNE

1. Uruchomić silnik dopóki nie osiągnie optymalnej temperatury pracy.
2. Wyłączyć silnik. poluzować wszystkie świece zapłonowe o jeden obrót. a następnie przedmuchać gniazda. usuwając wszelkie zanieczyszczenia.
3. Wykręcić wszystkie świece i podkładki uszczelniające
4. Otworzyć maksymalnie przepustnicę.
5. Uziemić samochód i włączyć zapłon.

POMIAR CIŚNIENIA

1. Wkręcić końcówkę (ręcznie -- nie używać kluczy) lub docisnąć gumową końcówkę manometru do otworu świecy.
2. Zakręcić silnikiem dopóki ciśnienie na manometrze nie wzrośnie. Maksymalne zmierzone ciśnienie zostanie wskazane na mierniku (najczęściej wystarczy 3 lub 4 obroty silnika). Następnie należy odczytać i zanotować zmierzone ciśnienie.
3. Zdjąć układ pomiarowy z otworu świecy i powtórzyć czynności na pozostałych cylindrach.

WYNIKI POMIARU

1. Ważne jest aby ciśnienie sprężania było podobne we wszystkich cylindrach.
2. W silnikach o wysokim stopniu sprężania(powyżej 150 psi =10 atm.) różnica ciśnień panujących w cylindrach nie powinna przekraczać 15 psi (1 atm.).
3. W silnikach o niskim stopniu sprężania (poniżej 150psi = 10 atm.) różnica ciśnień w cylindrach nie powinna przekraczać 10 psi (o.6 atm.).
4. Odczyt ciśnienia jest niestabilny jeżeli w jednym lub dwóch cylindrach ciśnienie jest znacznie większe lub mniejsze niż w pozostałych.

NISKI STOPIEу SPRĘŻANIA W CYLINDRZE może być wywołany przez:
--nieszczelną uszczelkę pod głowicą -- słyszalny huk w czasie pracy silnika.
--nieszczelności między cylindrami -- ciśnienie jest niskie w dwóch przyległych cylindrach oraz może pojawić się woda w cylindrach i skrzyni korbowej.
--nie domykanie się zaworów.
--zły stan pierścieni tłokowych -- należy wtedy wlać małą łyżeczkę oleju przez otwór świecy do cylindra w celu uszczelnienia. Powtórzyć test. jeżeli ciśnienie będzie wyższe oznacza to. że wadliwe są pierścienie. Jeżeli ciśnienie będzie nadal niskie -- oznacza to. że wadliwe są zawory.

ZBYT DUŻY STOPIEу SPRʘŻANIA W CYLINDRZE może być wywołany przez nagromadzenie się nagaru w jednym lub wszystkich cylindrach lub na tłokach.


 

Nasz serwis
 

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.